flag Судова влада України

Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел

Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46

Порядок роботи зі скаргами державних службовців

30 квітня 2025, 14:15

                                                                                               ЗАТВЕРДЖЕНО

                                                                                              Наказом керівника апарату Саратського

районного суду Одеської області

від 30.04.2025 № 04 к-од     

 

 

ПОРЯДОК

роботи зі скаргами державних службовців Саратського районного суду Одеської області

щодо можливого порушення наданих їм Законом України від 10 грудня 2015 року №889-VIII

 «Про державну службу» прав або виникнення перешкод у реалізації права на державну службу

 

І. Загальні положення

  1. У цьому Порядку визначено процедуру розгляду скарг державних службовців, щодо можливого порушення наданих їм Законом України від 10 грудня 2015 року №889-VIII «Про державну службу» (далі – Закон №889-VIII) прав або виникнення перешкод у реалізації права на державну службу.
  2. Для цілей цього Порядку, належать посади державних службовців Саратського районного суду Одеської області, окрім керівника та заступника керівника апарату суду.
  3. Організація роботи зі скаргами, поданими державними службовцями, забезпечує керівник апарату суду, відповідно до частини 2 статті 18 Закону №889-VIII.

 

ІІ. Подання скарг державним службовцем

  1. Відповідно до частини 1 статті 11 Закону №889-VIII, у разі порушення наданих цим Законом прав або виникнення перешкод у реалізації таких прав, державний службовець у місячний строк із дня, коли він дізнався або повинен був дізнатися про це, може подати керівнику апарату суду або особі, яка виконує його обов’язки (далі – керівник державної служби), скаргу із зазначенням фактів порушення його прав або перешкод у їх реалізації.
  2. Скарга подається у письмовій довільній формі без будь-якого інформування, погодження або візування безпосереднім керівником державного службовця чи іншими посадовими особами.

Якщо особисто подати скаргу не вдалося, така скарга надсилається поштовим відправленням із описом вкладення та повідомлення про вручення або на загальну електронну скриньку Саратського районного суду Одеської області. У такому разі відлік строку розгляду скарги розпочинається з моменту фактичного отримання її судом.

  1. У скарзі, зокрема, рекомендується зазначати:

- найменування посади та власне ім’я, прізвище керівника державної служби, якому подається скарга;

- інформацію про державного службовця (прізвище, ім’я та по батькові (за наявності), найменування посади, зворотна адреса);

- факти, що призвели до порушення прав державного службовця, встановлених Законом №889, або створили перешкоди у їх реалізації, інші обставини, що підтверджують викладені факти;

- найменування посади державного службовця Саратського районного суду Одеської області, дії (бездіяльність) якого (якої), на думку державного службовця, призвели до порушення наданих Законом №889-VIII прав або створення перешкод у реалізації таких прав;

- за наявності – рішення або копії рішень, які приймалися з цього (або пов’язаного з ним) питання за зверненнями державного службовця раніше, а також копії інших документів, що можуть свідчити про порушення прав державного службовця;

- вимогу про поновлення прав та/або усунення перешкод у їх реалізації.

Якщо державний службовець ставить вимогу про утворення комісії для перевірки викладених фактів, про це також зазначається у  скарзі.

4.Реєстрація скарг у Саратському районному суді Одеської області здійснюється централізовано в системі електронного документообігу у порядку, встановленому Інструкцією з діловодства в місцевих та апеляційних судах України, затвердженої наказом Державної судової адміністрації України №814 від 20.08.2019 (далі – Інструкція з діловодства).

 

ІІІ. Комісія для перевірки викладених у скарзі державного службовця фактів.

  1. Відповідно до абзацу другого частини 1 статті 11 Закону №889-VIII державний службовець у скарзі може вимагати від керівника державної служби утворення комісії для перевірки викладених у ній фактів (далі – Комісія).
  2. Кількісний та персональний склад Комісії визначає керівник державної служби.
  3. Комісія утворюється у складі не менше трьох осіб. Склад осіб затверджується наказом керівника державної служби Саратського районного суду Одеської області.
  4. До складу Комісії включаються працівники, визначені керівником державної служби з числа державних службовців апарату суду.
  5. Рішення комісії оформлюється протоколом.
  6. Результати перевірки Комісією фактів, зазначених у скарзі, викладаються у висновку Комісії (у довільній формі), з урахуванням якого керівник державної служби приймає рішення за результатами такої скарги.
  7. У висновку Комісії за результатами перевірки викладених у скарзі фактів наводяться відомості, що мають значення для повного й об’єктивного розгляду керівником державної служби скарги, зокрема чи мали місце обставини, що підтверджують наявність чи відсутність факту (фактів) порушення прав державного службовця або створення перешкод у їх реалізації, а також рекомендації щодо заходів, спрямованих на поновлення прав державного службовця та/або усунення перешкод у їх реалізації.
  8. У разі встановлення факту або фактів порушення висновку Комісії зазначається:

- наявність порушення певного, з числа передбачених статтею 7 Закону №889-VIII, права (прав) або створення перешкод у їх реалізації із відповідним обґрунтуванням та посиланням на положення відповідних нормативно-правових актів;

- рекомендації щодо заходів, спрямованих на поновлення прав державного службовця та/або усунення перешкод у їх реалізації.

  1. Висновок підписують усі члени Комісії.

Члени Комісії можуть викласти свою думку, що додається до висновку.

 

  1. IV. Розгляд скарги та прийняття рішення керівником державної служби

 

  1. Розгляд скарги здійснюється з урахуванням висновку комісії у разі її утворення.

Для цього Комісія у визначений керівником державної служби строк подає йому висновок (у довільній формі) по суті викладених у скарзі державного службовця фактів.

  1. Під час розгляду скарги керівник державної служби аналізує факти та аргументи,

наведені в скарзі і доданих до неї документах, а також висновки та пропозиції Комісії, створеної для перевірки викладених у ній фактів.

  1. Керівник державної служби відповідно до частини 3 статті 11 Закону № 889-VIII

зобов’язаний не пізніше 20 календарних днів із дня отримання скарги надати державному службовцю обґрунтовану письмову відповідь.

  1. Порядок доведення до відома державного службовця інформації або документів

встановлено статтею 9 Закону № 889-VIII.  

  1. У разі виявлення порушень прав державного службовця або створення перешкод у їх

реалізації керівник державної служби невідкладно вживає всіх заходів щодо поновлення порушених прав державного службовця та /або усунення перешкод у їх реалізації.

 

  1. V. Порядок оскарження

 

            У разі неотримання обґрунтованої відповіді на скаргу у встановлений частиною 3 статті11 Закону №889-VIII строк або не згоди з відповіддю керівника державної служби державний службовець відповідно до частини 4 статті 2 Закону №889-VIII може звернутися з відповідною скаргою до суду.