На цьому наголосила суддя Верховного Суду України Лілія Григор’єва, виступаючи 5 листопада 2014 року на круглому столі з експертного обговорення національних стандартів суддівської освіти, організованому Національною школою суддів України за підтримки уряду Швеції спільно з проектом Ради Європи “Посилення незалежності, ефективності та професіоналізму судової влади в Україні” та Інститутом психології імені Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України.
Враховуючи важливість процесу формування високопрофесійного суддівського корпусу, зазначила Лілія Григор’єва, Верховний Суд України всебічно підтримує освітні процеси, які спрямовані на підготовку висококваліфікованих кадрів для вітчизняної судової системи. Саме з огляду на це у грудні минулого року Верховний Суд України та Національна школа суддів України визначили напрями і форми співпраці, уклавши відповідний договір про співробітництво. Цей документ, зокрема, передбачає участь суддів Верховного Суду у спеціальній підготовці кандидатів на посаду судді, підготовці суддів, у тому числі тих, що перебувають на адміністративних посадах, періодичному навчанні суддів з метою підвищення рівня кваліфікації.
Судді та працівники апарату Верховного Суду України читають у Національній школі суддів лекції та проводять теоретичні заняття з актуальних питань судочинства, як кандидатам на посаду судді, так і вже діючим суддям.
Також, поінформувала Лілія Григор’єва, Верховний Суд України бере участь у розробці й реалізації навчальних планів, програм та методик з підготовки суддівських кадрів, зокрема, зі стажування кандидатів на посаду судді. Спільно з Національною школою суддів України координує та проводить науково-методичні і науково-практичні заходи з актуальних питань правосуддя й функціонування системи підготовки суддівських кадрів.
За європейськими стандартами, звернула увагу суддя Верховного Суду України, навчальна підготовка кандидатів у судді є необхідною передумовою для визнання судової влади такою, що заслуговує на повагу. Довіра, яку громадяни мають до системи правосуддя, буде посилюватися, якщо судді матимуть глибокі та розгалужені знання, що виходять за межі технічних знань права і поширюються на сфери важливого соціального значення. До того ж, персональні й суддівські навички та розуміння дозволятимуть їм управляти справами і працювати з усіма особами-учасниками належно та поважно.
Тому важливо, щоб майбутні судді, відібрані після здобуття повної юридичної освіти, отримали детальну, глибоку, різнобічну підготовку з тим, щоб мати можливість на високому рівні виконувати свої обов’язки. Підготовка є необхідною для об’єктивного, безстороннього та компетентного виконання суддівських функцій, а також для захисту суддів від незаконного впливу, висловила переконання Лілія Григор’єва.
З огляду на це, на Національну школу суддів України, без перебільшення, покладене надзвичайно важливе завдання, наголосила суддя Верховного Суду України. Адже, як кандидати на посаду судді, так і судді повинні мати високу професійну кваліфікацію, котра здобувається, підтримується та удосконалюється за допомогою навчання.