Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел
Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46
Н А К А З
«01» серпня 2017 року смт. Сарата № 04 к-зп
Про затвердження Положення про порядок створення
та діяльність служби судових розпорядників
Саратського районного суду Одеської області
Відповідно до частини п’ятої статті 153, статті 159 Закону України від 02.06.2016 року №1402-VІІІ «Про судоустрій і статус суддів», «Положення про порядок створення та діяльності служби судових розпорядників», затвердженого наказом ДСА України від 20.07.2017 року №815, з метою забезпечення організації діяльності служби судових розпорядників в Саратському районному суді Одеської області, -
Н А К А З У Ю:
В.о. керівника апарату Саратського
районного суду Одеської області М.М. Ляшенко
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказом в.о. керівника апарату
Саратського районного суду Одеської області
від 01.08.2017 року № 04 к-зп
ПОЛОЖЕННЯ
про порядок створення та діяльності служби судових розпорядників
Саратського районного суду Одеської області
Це Положення розроблене відповідно до статті 159 Закону України "Про судоустрій і статус суддів" і визначає порядок створення та організації діяльності служби судових розпорядників в суді.
1) додержання особами, які перебувають у суді, встановлених правил;
2) виконання учасниками судового процесу та іншими особами, які перебувають у залі судового засідання, розпоряджень головуючого судді в судовому засіданні;
3) взаємодія зі Службою судової охорони, Національною поліцією України, Національною гвардією України щодо підтримання громадського порядку в залі судового засідання та у приміщенні суду.
IІІ. Правовий статус працівників служби
На посаду старшого судового розпорядника призначається особа, яка має ступінь вищої освіти не нижче бакалавра в галузі знань «Право», вільно володіє державною мовою.
1) за дорученням головуючого судді робити зауваження учасникам судового процесу та іншим особам, присутнім у залі судового засідання, у разі порушення ними встановлених правил або невиконання розпоряджень головуючого в судовому засіданні, вимагати від таких осіб додержання порядку та вживати відповідних заходів щодо усунення порушень;
2) звертатися до Служби судової охорони, Національної поліції України, Національної гвардії України у випадках порушень громадського порядку в приміщенні суду та з метою затримання осіб, які чинять протиправні дії;
3) видаляти із зали судового засідання за розпорядженням головуючого судді осіб, які відмовляються виконувати його законні вимоги, проявляють неповагу до суду та порушують процесуальний порядок здійснення судочинства;
4) видаляти із приміщення суду за розпорядженням голови суду осіб, які проявляють неповагу до суду та порушують громадський порядок у приміщенні суду.
У разі неможливості видалення правопорушника з приміщення суду судовий розпорядник повинен звернутися до Служби судової охорони;
5) складати протоколи про адміністративні правопорушення, передбачені частинами першою та другою статті 1853 Кодексу України про адміністративні правопорушення.
1) забезпечувати неухильне виконання розпоряджень головуючого судді;
2) забезпечувати належний стан зали судового засідання, підготовку її до слухання справи й доповідати про готовність головуючому судді;
3) визначати з урахуванням кількості місць конкретні місця розміщення та можливу кількість осіб, які можуть бути присутніми в залі судового засідання;
4) оголошувати про вхід суду до зали судового засідання і вихід з неї та пропонувати всім присутнім встати;
5) запрошувати за розпорядженням головуючого судді до зали судового засідання свідків, експертів, перекладачів, приводити їх до присяги;
6) запрошувати за розпорядженням головуючого судді до зали судового засідання інших учасників судового процесу;
7) за розпорядженням головуючого судді приймати від учасників судового процесу документи, докази та інші матеріали, що стосуються розгляду справи, і передавати їх головуючому судді під час судового засідання;
8) забезпечувати дотримання вимог процесуального законодавства з метою обмеження спілкування свідків, які вже були допитані судом, із тими свідками, яких суд ще не допитав;
9) забезпечувати виконання вимог процесуального законодавства щодо проведення закритого судового засідання та вживати заходів до обмеження входу до зали судового засідання сторонніх осіб;
10) сприяти доступу до приміщень суду та зали судового засідання осіб з обмеженими фізичними можливостями під час реалізації ними своїх прав;
11) забезпечувати координацію діяльності щодо доставки в судове засідання підозрюваних і обвинувачених, які тримаються під вартою, та інформувати головуючого суддю про затримку чи неможливість доставки цих осіб у суд;
12) виконувати інші розпорядження головуючого судді, пов’язані із створенням умов, необхідних для розгляду справи;
13) забезпечувати взаємодію з працівниками Національної поліції України, Національної гвардії України, Служби судової охорони;
14) вживати заходів безпеки щодо недопущення виведення з ладу засобів фіксування судового процесу особами, присутніми в залі судового засідання;
15) забезпечувати виконання вимог процесуального законодавства щодо надання особам, які беруть участь у судовому засіданні, пам’яток про їхні права та обов’язки, що передбачені процесуальним законодавством України.
ІV. Керівник служби
На посаду керівника служби місцевого загального суду призначається особа, яка має ступінь вищої освіти магістр в галузі знань "Право" та досвід роботи на посадах державної служби категорій "Б" чи "В" або досвід служби в органах місцевого самоврядування, або досвід роботи на керівних посадах підприємств, установ та організацій незалежно від форми власності не менше одного року, вільно володіє державною мовою.
Керівник служби, крім виконання обов’язків судового розпорядника, організовує роботу служби, вносить пропозиції керівнику апарату суду щодо поліпшення умов, удосконалення форм і методів роботи судових розпорядників, забезпечення належної взаємодії зі Службою судової охорони, Національною поліцією України, Національною гвардією України та працівниками апарату суду.
1) надає практичну та методичну допомогу щодо застосування відповідних нормативно-правових актів з питань діяльності служби;
2) контролює виконання службою вимог законодавства України, а також аналізує практику застосування законодавства з питань, що належать до її повноважень, розробляє пропозиції щодо вдосконалення законодавства у відповідних сферах;
3) видає нормативно-правові акти, що стосуються діяльності служби;
4) здійснює заходи організаційного характеру, спрямовані на підвищення ефективності роботи служби;
5) забезпечує належні умови для підвищення кваліфікації судових розпорядників;
6) вживає заходів щодо забезпечення служби одностроєм, а також необхідною методичною та нормативно-правовою літературою;
7) впроваджує сучасні форми та методи роботи в діяльність служби;
8) вживає інші заходи організаційного характеру, передбачені законодавством України.