Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел
Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46
Третя сесія Верховної Ради України завершила роботу
17 липня 2020 року Голова Верховної Ради України Дмитро Разумков оголосив про закриття третьої сесії Верховної Ради України дев’ятого скликання
Чергова четверта сесія розпочнеться у вівторок, 1 вересня 2020 року.
Водночас позачергова сесія відбудеться у вівторок, 21 липня о 12:00.
Нагадаємо, за підсумками позачергових виборів 21 липня 2019 року до Верховної Ради обрано 424 депутати. Набули повноважень 29 серпня 2019 року.
Станом на 3 липня 2020 року у Верховній Раді налічується 423 депутати, які входять до 7 депутатських фракцій і груп.
Депутати призначили Віце-прем'єр-міністра та промислового міністра
16 липня 2020 року Верховна Рада України призначила Олега Уруського на посаду Віце-прем'єр-міністра України – Міністра з питань стратегічних галузей промисловості та Ольгу Піщанську на посаду Голови Антимонопольного комітету України.
За призначення Олега Уруського проголосувало 250 народних депутатів. За кандидатуру Ольги Піщанської віддали свої голоси 255 парламентарів.
Олег Уруський, виступаючи перед парламентарями, у свою чергу зазначив, що бачить своїм першим завданням налагодження системи в промисловій політиці.
«Уряд планує в співпраці з партнерами, з Федерацією роботодавців, з Українською спілкою промисловців та підприємців, з профспілками, з асоціаціями реалізувати напрацювання, які уже є. Я сподіваюся на плідну співпрацю з депутатським корпусом. Тільки разом ми можемо вийти з тієї ситуації, в якій опинилася наша промисловість», – заявив він.
У свою чергу Ольга Піщанська, виступаючи в Парламенті, наголосила, що розуміє виклики, які стоять перед АМКУ. Основні пріоритети конкурентної політики, за її словами, – це боротьба зі зловживанням монопольним становищем, посилення інституційної спроможності Комітету тощо.
Президент підписав два Укази про призначення суддів
15 липня 2020 року Президент України Володимир Зеленський своїм Указом № 276 підтримав подання Вищої ради правосуддя щодо призначення 23 суддів на посади у місцевих загальних судах.
Президент призначив по одному судді до Волинської, Житомирської, Закарпатської, Рівненської, Харківської і Херсонської областей і міста Запоріжжя.
По двоє – до судів Кіровоградщини, Полтавщини і Сумщини, по троє – до Вінницької та Чернігівської областей.
Окрім того, четверо суддів отримали роботу у Дніпропетровській області.
16 липня Зеленський своїм Указом № 278 призначив до місцевих загальних судів ще 34 суддів.
По одному судді призначено до Вінницької, Запорізької, Кіровоградської, Миколаївської та Одеської областей і міста Чернівці.
По двоє – до судів Волинської, Дніпропетровської, Житомирської, Івано-Франківської і Черкаської областей, по троє – на Закарпаття, Львівщину, Полтавщину,
На Донеччину призначено 4 суддів і до Чернігівської області – 5 суддів.
Набув чинності Закон про перебіг процесуальних строків під час дії карантину
17 липня 2020 року набув чинності Закон України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо перебігу процесуальних строків під час дії карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України з метою запобігання поширенню коронавірусної хвороби (COVID-19)».
Закон встановлює, що під час дії карантину, суд за заявою учасників справи та осіб, які не брали участі у справі, якщо суд вирішив питання про їхні права, інтереси та (або) обов’язки (у разі наявності у них права на вчинення відповідних процесуальних дій, передбачених цим Кодексом), поновлює процесуальні строки, встановлені нормами цього Кодексу, якщо визнає причини їх пропуску поважними і такими, що зумовлені обмеженнями, впровадженими у зв’язку з карантином. Суд може поновити відповідний строк як до, так і після його закінчення.
Суд за заявою особи продовжує процесуальний строк, встановлений судом, якщо неможливість вчинення відповідної процесуальної дії у визначений строк зумовлена обмеженнями, впровадженими у зв’язку з карантином».
Також під час дії карантину суд за заявою учасників справи та осіб, які не брали участі у справі, якщо суд вирішив питання про їхні права, інтереси та (або) обов’язки (у разі наявності у них права на вчинення відповідних процесуальних дій, передбачених цим Кодексом), поновлює процесуальні строки, встановлені нормами цього Кодексу, якщо визнає причини їх пропуску поважними і такими, що зумовлені обмеженнями, впровадженими у зв’язку з карантином. Суд може поновити відповідний строк як до, так і після його закінчення.
Суд за заявою особи продовжує процесуальний строк, встановлений судом, якщо неможливість вчинення відповідної процесуальної дії у визначений строк зумовлена обмеженнями, впровадженими у зв’язку з карантином».
Під час дії карантину суд за заявою учасників справи та осіб, які не брали участі у справі, якщо суд вирішив питання про їхні права, інтереси та (або) обов’язки (у разі наявності у них права на вчинення відповідних процесуальних дій, передбачених цим Кодексом), поновлює процесуальні строки, встановлені нормами цього Кодексу, якщо визнає причини їх пропуску поважними і такими, що зумовлені обмеженнями, впровадженими у зв’язку з карантином. Суд може поновити відповідний строк як до, так і після його закінчення.
Суд за заявою особи продовжує процесуальний строк, встановлений судом, якщо неможливість вчинення відповідної процесуальної дії у визначений строк зумовлена обмеженнями, впровадженими у зв’язку з карантином.
Верховна Рада внесла зміни до 200 з 289 статей Виборчого кодексу
16 липня 2020 року Верховна Рада прийняла Закон України «Про внесення змін до деяких законів України щодо вдосконалення виборчого законодавства» (№ 3485).
Законом усунено прогалини та неузгодженості, скорельовано строки, спрощено та уніфіковано виборчі процедури для спрощення виборчого процесу, уніфіковано норми Виборчого кодексу.
Законом внесено значну кількість змін до Виборчого кодексу, які стосуються всіх видів виборів та всіх етапів виборчого процесу і передбачають коригування більш, ніж 200 з 289 статей цього Кодексу.
Частина новел Закону стосується питань діяльності Центральної виборчої комісії, функціонування Державного реєстру виборців, притягнення до адміністративної та кримінальної відповідальності за правопорушення під час виборчого процесу.
Внесеними Законом змінами до Виборчого кодексу, зокрема, передбачаються комплексні зміни щодо заповнення виборчих документів, процесу підрахунку голосів, подання документів кандидатами, спрощення окремих виборчих процедур.
Законом встановлено обмеження для одночасного балотування на місцевих виборах, удосконалено законодавство з питань територіальної організації виборів та системи виборчих комісій на місцевих виборах, уточнено строки декларування майнового стану, доходів, витрат і зобов’язань фінансового характеру кандидатами на виборні посади, зменшено грошову заставу на місцевих виборах.
Законом також внесено відповідні зміни до Кодексу України про адміністративні правопорушення, Кримінального кодексу, Кодексу адміністративного судочинства, законів України «Про Центральну виборчу комісію», «Про Державний реєстр виборців», «Про запобігання корупції», «Про державну службу.
Верховна Рада зменшила кількість районів до 136
17 липня 2020 року Верховна Рада прийняла постанову «Про утворення та ліквідацію районів», зменшивши кільксть районів в Україні 490 існуючих до 136.
Згідно з Постановою, межі районів встановлюються по зовнішній межі територій сільських, селищних, міських територіальних громад, які входять до складу відповідного району.
Центральній виборчій комісії доручено забезпечити формування виборчих округів та проведення місцевих виборів згідно з адміністративно-територіальним устроєм.
Зазначимо, у червні Кабмін схвалив створення 129 районів замість 490.
Депутати схвалили закон про азартні ігри
14 липня 2020 року Верховна Рада прийняла Закон України «Про державне регулювання діяльності щодо організації та проведення азартних ігор» (проєкт № 2285-д)
Цей Закон визначає правові засади здійснення державного регулювання господарської діяльності у сфері організації та проведення азартних ігор в Україні, визначає правові, економічні, соціальні та організаційні умови функціонування азартних ігор.
Законом запроваджується комплексне регулювання ринку азартних ігор в Україні, зокрема:
запроваджується виключний перелік видів діяльності у сфері азартних ігор, що дозволені в Україні, а саме:
- організація та проведення азартних ігор в гральних закладах казино;
- організація та проведення азартних ігор казино в мережі Інтернет;
- організація та проведення букмекерської діяльності в букмекерських пунктах та в мережі Інтернет;
- організація та проведення ігор в залах гральних автоматів;
- організація та проведення азартних ігор в покер в мережі Інтернет;
запроваджується система ліцензування діяльності у сфері азартних ігор з диференційованим розміром плати за ліцензії залежно від виду діяльності, розташування грального закладу тощо;
встановлюються жорсткі вимоги до фінансового стану організаторів азартних ігор з метою забезпечення їх фінансової стабільності та гарантування виплат виграшів;
встановлюються спеціальні вимоги щодо відповідності грального обладнання, що використовується для проведення азартних ігор, загальноприйнятим міжнародним стандартам;
створюються засади для запровадження обмежень щодо діяльності операторів, що не зареєстровані в Україні та не мають відповідної ліценції;
встановлюються вимоги до гравців та їх ідентифікації, що сприятиме попередженню негативних наслідків від участі в азартних іграх, зокрема осіб, які не досягнули 18 року та жорсткі фінансові санкції за невиконання таких вимог;
створюється реєстр самообмежених осіб та осіб, щодо яких наявні інші обмеження, що надає змогу обмежити участь в азартних іграх фізичної особи термін від 6 місяців до 3 років;
запроваджується принцип «відповідальної гри», що передбачає здійснення організатором азартних ігор заходів щодо попередження та мінімізації негативних наслідків від участі фізичних осіб в азартних іграх та створюються механізми боротьби із ігровою залежністю (лудоманією);
встановлюються обмеження щодо місць проведення азартних ігор та вносяться зміни до Закону України «Про рекламу», що запроваджують обмеження щодо реклами азартних ігор;
встановлюється фінансова, адміністративна та кримінальна відповідальність за порушення законодавства України у сфері грального бізнесу тощо.
Законом встановлено, що органом державного регулювання у сфері азартних ігор є Комісія з регулювання азартних ігор та лотерей, що підпорядкований Кабінету Міністрів України (надалі - Комісія). До компетенції Комісії відноситься ліцензування організаторів азартних ігор, ведення відповідних реєстрів, встановлення вимог щодо сертифікації відповідного грального обладнання.
Законом запроваджується Державна система онлайн-моніторингу, яка є основним інструментом здійснення Уповноваженим органом функції з державного нагляду (контролю) за діяльністю у сфері організації та проведення азартних ігор.
Закон передбачає створення в Державному бюджеті України спеціального Фонду для підтримки медицини, спорту та культури.
Порядок спрямування коштів Фонду підтримки медицини, спорту та культури визначається Кабінетом Міністрів України.